helppo ottaa käyttöön

Muistutus- ja perintäpalvelu on osa Certumin laskutuspalvelua.

laskutus alusta loppuun

Laskujen seuranta ja suoritusten tilitys ja tarvittaessa muistutus- ja perintätoimet.

säilytä asiakassuhteet

Ammattimainen asiakaspalvelu yhdistettynä asialliseen perintäprosessiin on tehokasta ja asiakassuhteita kunnioittavaa.

Perintäpalvelua ammattimaisesti

Sujuvaa perintäpalvelua

Laskutuksen luonnollisena jatkumona hoidamme myös erääntyneiden saatavien muistuttamisen sekä tarvittavat perintätoimet. Perintäprosessissa noudatetaan lainsäädäntöä sekä hyvää perintätapaa. Certum perintä hoitaa reskontrasi ammattimaisesti alusta loppuun asti.

Tutkitaan ennen kuin hutkitaan

Maksujen laiminlyöntiin voi olla monenlaisia syitä. Aina kannattaa selvittää ensin mitä on tapahtunut tai mennyt mahdollisesti vikaan ja toimia vasta sitten – laskutuksessa on saattanut sattua myös virhe, josta asiakas ilmoittaa vasta eräpäivän jälkeen tai maksumuistutuksen saatuaan. Mikäli ongelmat ovat samojen asiakkaiden kohdalla toistuvia, on syytä harkita perintätoimia.

Jos laskua ei ole maksettu eräpäivään mennessä, aloitetaan vapaaehtoiset perintätoimet maksumuistutuksen lähettämiselle. Maksumuistutus on edellytys sille, että saatavasta voidaan lähettää maksuvaatimus tai aloittaa trattaperintä. Maksumuistutuksen voi myös lähettää itse, mutta meidän kautta kokonaisprosessiin kuuluen se onnistuu vaivattomasti. Perintään siirrettävän laskusaatavan tulee olla selvä ja riidaton. Yrityksien ja kuluttajien vapaaehtoisessä perinnässä käytämme kirjeperintää. Yritysperinnässä käytämme tarvittaessa myös trattaperintää.

Vapaaehtoisen perinnän ollessa tulokseton, voidaan saatava siirtää oikeudelliseen perintään. Oikeudellisessa perinnässä saatavalle haetaan käräjäoikeudesta ulosottokelpoinen tuomio ja velan perintää voidaan jatkaa ulosotossa. Tuomion perusteella asiakkaan luottotietoihin tallennetaan maksuhäiriömerkintä. Oikeudellinen perintä lisää maksettavia kuluja, sillä asiakkaalle tulee korvattavaksi myös oikeudenkäynti- sekä ulosottokulut.

Ota yhteyttä, kun haluat sujuvuutta perintäpalveluihisi

Sujuva perintäpalvelu on kaikkien osapuolten etu

ota yhteyttä

Sain perintäkirjeen – mitä seuraavaksi?

Ole yhteydessä asiakaspalveluumme, jos haluat sopia maksuajasta tai tehdä maksusuunnitelmaehdotuksen sekä jos sait haastekirjeen tai haluat huomauttaa laskuun liittyvistä asioista.

Saat lisäohjeita tältä sivulta

Muista olla meihin yhteydessä aina ennen laskun/perintäkirjeen eräpäivää.
Certum Perintä puh: 010 5678 802 / maksunvalvonta@certum.fi

Sivuston suunnittelu ja toteutus: Bermuda